182 Jobs als Business Development Manager (m/w/d) im Allgäu

Industrialisierungsmanager im Bereich Industrialisierung Development (m/w/d)
Liebherr
Lindenberg

Faszinierendes schaffen: Ihre AufgabenFachliche Koordination eines kleinen interdisziplinären Industrialisierungsteams Steuerung und Festlegung von optimalen Industrialisierungs- und Logistikprozessen Steuerung von Projekten durch Festlegung von Arbeitspaketen, Abstimmung von Terminen und Überprüfung von Arbeitsergebnissen Kalkulation abteilungsübergreifender Einführungskosten für neue Produkte Mitentscheidung über Eigenfertigung oder Fremdbezug Festlegung von Kriterien für die Serienreife neuer Bauteile Aufstellung von Termin- und Ablaufplänen nach definierten Zielvorgaben Sicherstellung der Verfügbarkeit von Betriebsmitteln und Ausstattung bei der Einführung neuer Produkte in der Montage Stärken einbringen: Ihre QualifikationenErfolgreich abgeschlossenes Studium der Fachrichtung Betriebswirtschaftslehre, Wirtschaftsingenieurwesen oder ähnliche Qualifikation Erfahrung im Bereich Industrialisierung, Logistik oder Materialwirtschaft Erfahrungen in der Kostenkalkulation und im Projektmanagement Sehr gute Englischkenntnisse Umsetzungsstärke und Durchsetzungsvermögen Eigenverantwortliche und analytische Arbeitsweise Gute Kenntnisse in den MS-Office Programmen Freiraum nutzen: Ihre VorteileSicherer Arbeitsplatz in einer erfolgreichen Firmengruppe Sozialleistungen eines modernen Unternehmens Faire, leistungsgerechte Vergütung plus Weihnachts- und Urlaubsgeld Gute Work-Life-Balance – mit 30 Tagen Urlaub, flexiblen Arbeitszeiten bis hin zur Möglichkeit, mobil zu arbeiten Zahlreiche Angebote zur persönlichen Weiterentwicklung Modernes Arbeitsumfeld, kollegiales Miteinander und Gestaltungsfreiraum Betriebliches Gesundheitsmanagement Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns über Ihre Online-Bewerbung. Bei Fragen kontaktieren Sie bitte Kathleen Mlejnek. One Passion. Many Opportunities. Das Unternehmen​ Die Liebherr-Aerospace Lindenberg GmbH ist einer der führenden europäischen Hersteller von Flugzeugausrüstungen. Die Produkte sind an Bord vieler Großraumflugzeuge, Business-Jets und Hubschrauber im Einsatz. Das Programm umfasst neben Fahrwerken, Flugsteuerungs- und Betätigungssystemen auch Getriebe.​     StandortLiebherr-Aerospace Lindenberg GmbH Pfänderstraße 50-52 88161 Lindenberg Deutschland (DE) KontaktKathleen Mlejnek +49 8381 46 7110

Direkt in Deinen Posteingang

Sobald ein neuer Job eingestellt wird, schicken wir Dir eine Mail.

Es gelten die Nutzungsbedingungen.
Hinweise zum Datenschutz finden Sie hier.
Suchagenten-Benachrichtigung
Product Line Manager Technology (m/f/d) for the Mobile Switch Gears & Systems producems product line
Liebherr
Biberach

Creating passion: your responsibilitiesAs a management tandem with the Business Product Line Manager (m/f/d), you will assume joint responsibility for the strategy, commercial success and innovation of the product line. In addition to the disciplinary management and development of your employees, this includes responsibility for project, risk and opportunity management as well as building and maintaining relationships with our customers with a focus on customer benefit and application understanding. As Product Line Manager Technology (m/f/d), you will also be responsible for the following topics:Development of products and technologies in the area of Switchgear for mining trucks Electric drive systems for construction machinery  Taking over the technical offer management,  Designing the technology roadmap. Contributing your strengths: your qualificationsSuccessfully completed relevant studies (e.g. electronics, computer science, physics) or comparable professional experience Strategic and interdisciplinary thinking Knowledge of business administration Ability to cooperate, resolve conflicts and reflect Fluent language skills in both German and English Management experience as a technical and/or disciplinary manager or in leading project teams Our commitment to you: your benefits We offer you an exciting and secure job in a globally successful family business. You can also expect various social benefits from a modern company as well as fair remuneration:Collegial cooperation and uncomplicated collaboration with colleagues and business partners Creative freedom for innovative solutions Individual development and training opportunities Fair, performance-related remuneration including special payments in line with collective agreements Good work-life balance - with 30 days' vacation, flexible working hours with the option of mobile working Various social benefits such as a company pension scheme, company restaurant, travel allowance Employee benefits & discounts, e.g. for leisure and sports, shopping, refueling and much more Have we awoken your interest? Then we look forward to receiving your online application. If you have any questions, please contact Iris Beyer. One Passion. Many Opportunities. The company Liebherr-Electronics and Drives GmbH is part of the international Liebherr Group. At two sites, Lindau and Biberach (airfield), the company develops and manufactures high-quality components and systems for the Group as well as for external customers. The fields in which the company is active include electric drive systems, electronics and control technology. In addition, Liebherr-Electronics and Drives GmbH offers its customers an extensive range of services – from development and production to qualification. About a quarter of the approximately 1000 employees work in research and development. Location Liebherr-Electronics and Drives GmbH Ernst-Ottenbacher-Straße 2 88400 Biberach Germany (DE) Contact Iris Beyer iris.beyer@liebherr.com

Regional Sales Manager automation systems
Liebherr
Kempten

The place of work is exclusively in the USA ResponsibilitiesMake sales contacts, research customer needs and  develop application of products and services in an effective manner by: Determine market strategies and goals for each product and service. Obtain and coordinate data and information from staff and member groups. Research and develop lists of potential customers. Conduct market research to determine customer needs and providing information to other staff. Evaluate product and service marketability in terms of customer’s technical and manufacturing needs. Follow-up on sales leads to potential customers. Maintain up-to-date understanding of industry trends and technical developments that affect target markets. Establish and maintain industry contacts that lead to sales. Participate in sales forecasting and planning in an effective manner by: Research, develop and maintain long and short range sales plans. Develop and regularly updating reports of target customer projects; analyzing, and communicating monthly sales data to contribute to product/production planning. Participate in development of new products and modification of existing products in an effective and professional manner by: Evaluate product and service marketability. Recommend new technical products and product modifications or terminations. Gather, analyze, and share customer technical information and feedback. Work with other staff to identify future customer needs. Determine customer satisfaction with products and services. Maintain an up-to-date working knowledge of newly developing technologies and gear manufacturing.   Manage assigned sales projects and budgets in a timely and effective manner by: Preparation of quotation and technical proposals. Project management from order placement to final installation, to ensure projects meet customer expectations with regards to performance/quality, price, and delivery (coordination with: technical clarification of both customer and machine tool factory, invoicing and accounting, and service department for on-time installation). Develop and project short and long range budgets. Produce regular budget reports for the Manager. Provide accurate sales forecasting for budget planning. Manage technical aspects of committees and working groups in an effective and professional manner by: Act as a liaison in shop production, and service committees. Assist in committee make-up by identifying and recruiting technical members. Maintain a working knowledge of internal policies, operations, and products. CompetenciesJob Skills: Applies the required Knowledge, Skills, and Abilities (KSA) in the performance of essential job duties: Advanced knowledge of products and services. Display willingness to make timely decisions and exhibit sound judgement. Excellent communication, verbal, and written skills. Ability to operate and facilitate cross functional teams. Demonstrate ability to work independently and under limited supervision. Skilled in using logic and reason to solve problems and deal with a variety of concrete variables in situations where only limited standardization exists, within fast-changing environment. Ability to interpret a variety of instructions furnished in written, oral, diagram, or schedule form. Knowledge of Microsoft Suite. Ability to respond to complex inquiries or complaints from customers or suppliers. Ability to effectively present information to internal and external customers.  Core Competencies:Team Spirit: Promotes communication and cooperation for the greater good of the company and the customer. Customer Focus: Meets the needs of internal and external customers. Integrity: Demonstrates honesty, fairness, and trustworthiness. Follows through on commitments and admits to mistakes.                                                                                                                          General Competencies:Safety: Promotes an incident free environment by complying with all company safety policies and procedures and participating in company safety trainings. Communication: Organizes and expresses ideas and information clearly, using appropriate and efficient methods of conveying the information. Self-Development & Initiative: Identifies personal strengths and weaknesses, and targets areas for self-development.  Participates in educational opportunities. Takes initiative and works towards mastering tasks by developing new skills or enhancing existing skills.  Looks for opportunities to take on more responsibility. Task Achievement: Takes a proactive approach to anticipate and prevent problems.  Breaks down problems and issues into components, and analyzes the costs, benefits, opportunities, and risks associated with each alternative solution. Works independently and in team settings to solve problems. Dependability & Flexibility: Can be relied upon to handle a fair workload, meet deadlines and commitments, and accept responsibility for actions.  Demonstrates an ability to work independently.  Handles changes and responds to setbacks with minimal disruption. Implementing New Technologies, Processes or Methods: Evaluate and integrate new technologies, processes or methods into the workplace. Managing Multiple Priorities: Handles multiple assignments and priorities, while fulfilling all commitments.  Accepts new responsibilities and adapts to changes in procedures. Quality of Work: Demonstrates accuracy and quality in the quantity of work produced.  Ensures that quality standards are met and all procedures are followed.  Takes steps to correct mistakes and improve the overall product.  Education and Experience Bachelor’s degree in engineering or other related science/engineering (Master’s degree preferred) field with 3-5 years of relevant experience required. Additionally, 3-5 years of experience with project management, sales, and/or business development is required; or equivalent combination of education and experience.    Physical Demands: The physical demands described here are representative of those that must be met by an employee to successfully perform the essential functions of this job. While performing the duties of this job, the employee is regularly required to sit and use hands to finger, handle, or feel. The employee is frequently required to reach with hands and arms and talk or hear. The employee is occasionally required to stand, walk, climb or balance, stoop, kneel, crouch or crawl. The employee must occasionally lift and/or move up to 40 pounds. Specific vision abilities required by this job include close and distance vision.   Work Environment: The work environment characteristics described here are representative of those an employee encounters while performing the essential functions of this job. Reasonable accommodations may be made to enable individuals with disabilities to perform the essential functions. The noise level in the work environment is usually moderate.   While performing the duties of this job, the employee may occasionally be exposed to high voltage electricity, moving mechanical parts; high, precarious places; fumes or airborne particles; extreme heat; risk of electrical shock and vibration. The employee is occasionally exposed to toxic or caustic chemicals and outside weather conditions.   Additional Requirements:Travel up to 60% of the time. Ability to maintain a valid driver’s license and passport. Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns über Ihre Online-Bewerbung. Bei Fragen kontaktieren Sie bitte Michael Blum. One Passion. Many Opportunities. Das Unternehmen​ Die Liebherr-Verzahntechnik GmbH mit Sitz in Kempten im Allgäu gehört zur internationalen Firmengruppe Liebherr und ist einer der führenden Hersteller von CNC-Verzahnmaschinen und Automationssystemen.​      StandortLiebherr-Verzahntechnik GmbH Kaufbeurer Straße 141 87437 Kempten Deutschland (DE) KontaktMichael Blum michael.blum@liebherr.com +49 831 786 - 3011

Produktlinienmanager Radantriebe, Frontwheels und Sondergetriebe (m/w/d)
Liebherr
Biberach

Das sind Ihre AufgabenVerantwortung des Produktportfolios über den gesamten Lebenszyklus und Sicherstellung der Wettbewerbsfähigkeit bzw. Wirtschaftlichkeit der Produkte Erstellung von Business Cases als Entscheidungsgrundlage für neue Geschäftsmodelle, Produkte und zur Weiterentwicklung der Produktlinie Planung und Umsetzung von Produkteinführungen in enger Zusammenarbeit mit dem Vertrieb und Produktmarketing (Digitale Medien, Messeauftritte) Definition und Steuerung produktlinienspezifischer Initiativen wie bspw. Kostenoptimierungs- oder Entwicklungsprojekten Planung, Erstellung und Pflege der Produkt-Roadmap Über kontinuierliche Markt-, Wettbewerbs- und Kundenbeobachtung entsprechende Bedarfe feststellen, nach wirtschaftlich/technischen Gesichtspunkten selektieren, Risiken einschätzen und Schlüsse ableiten Produktpositionierung und Ableitung von Verkaufsargumenten sowie Durchführung von Vertriebsschulungen Unterstützung des Vertriebs sowie Business Development Aktivitäten Das bringen Sie mitAbgeschlossenes Studium der Fachrichtungen Wirtschaftsingenieurwesen, Maschinenbau oder Betriebswirtschaft mit ausgeprägtem technischen Verständnis  Einschlägige Berufserfahrung im Bereich Technik, Vertrieb oder Produktmanagement Unterstützung des Vertriebs sowie Business Development Aktivitäten Sehr gute Kenntnisse in InforLN (ERP) und den MS Office Anwendungen Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Kommunikationsfähigkeit und Überzeugungskraft sowie Koordinationsfähigkeit zur Steuerung eines interdisziplinären Teams Ausgeprägte Analysefähigkeit sowie eigenverantwortliche und systematische Arbeitsweise Reisebereitschaft Das bieten wir Ihnen Wir bieten Ihnen einen spannenden und sicheren Arbeitsplatz in einem weltweit erfolgreichen Familienunternehmen. Zudem erwarten Sie diverse Sozialleistungen eines modernen Unternehmens sowie eine faire Vergütung:Kollegiales Miteinander und professionelle Zusammenarbeit mit KollegInnen und Geschäftspartnern Faire, leistungsgerechte Vergütung inkl. tariflicher Sonderzahlungen Gute Work-Life-Balance – mit 30 Tagen Urlaub im Kalenderjahr, flexiblen Arbeitszeiten mit Möglichkeit mobil zu arbeiten Diverse Sozialleistungen wie eine betriebliche Altersvorsorge, Betriebsrestaurant, Wegegeld Mitarbeitervorteile & Rabatte, bspw. für Freizeit, Sport und Shopping Möglichkeit des ÖPNV-Jobticket und Bikeleasings  Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns über Ihre Online-Bewerbung. Bei Fragen kontaktieren Sie bitte Susanne Baur. One Passion. Many Opportunities. Das Unternehmen​ Die Liebherr-Components Biberach GmbH entwickelt und produziert hochqualitative, leistungsfähige Komponenten wie Großwälzlager, Schwenktriebe, Getriebe sowie Seilwinden. Mit einer hohen Fertigungstiefe und fundiertem Anwendungs-Know-how liefert sie die Komponenten sowohl als Serie, als auch passgenau für kundenspezifische Projekte. Die Produkte kommen nicht nur in den Anwendungen der Firmengruppe Liebherr, sondern auch in Maschinen und Anlagen externer Kundschaft zum Einsatz.​     StandortLiebherr-Components Biberach GmbH Hans-Liebherr-Strasse 45 88400 Biberach Deutschland (DE) KontaktSusanne Baur Tel.: +49 7351 41 - 3736 E-Mail.: Susanne.Baur@liebherr.com